Výzvy doby 9 - pokračování Kdo je člověk

Výzvy doby (9) – vize a umění – příspěvek 1 8 . Kdo je člověk?

** dovolte nejprve širší pohled* shrnující možnosti doby (z příspěvků „výzvy doby“ 1 až 8) – kde hledat pro vizi pozitivní podporující vlivy a kde vlivy negativní, brzdící v proti působení…

** pak bude následovat pokračování z minulého příspěvku - dnes na téma: duchovní vize a umění…*

** pro hlubší vhledy na archanděly a jejich vlivy* opět vy užiji myšlenky Emila Páleše*…*

******* Duchovní vize a v****ýzvy doby

** ve vazbě na současné působení planetárního morfologického pole pro / proti vizi:*

– archanděl Michael, Sluneční bůh, působí od 1879 po dobu 354 let: střet Světla/Tmy-dobra/zla…

– archanděl Zachariel-Zeus, božstvo Jupitera, od 1989 po dobu 72 let – uspořádanost nebo pomsta?

– oba pozitivní vlivy se prolínají v synchronicitě se svými démony – začínají nejprve v umění, po té ve filosofii, politice, architektuře a následně se obou vlivů chopí věda a rozvíjí je v objevech…

  • k morálce více v příspěvcích 8; 14 a k duchovní vizi v příspěvcích 10; 13.

** Neurózou lidí dnešní doby je existenciální vákuum: nihilismus (život nemá žádný smysl).

– nejde o lenivost „nechce se mi nic dělat“, ale o duchovní lhostejnost: bez aspirace, cíle, smyslu…

– do této prázdnoty,vnitřního ticha, se (do)dá přes peníze něco nižšího: krátkodobé smyslové prožitky s okamžitým sebeuspokojením (konzum: nákupy, zábava, adrenalínové sporty…).

– převládá konformismus: dělám to co ostatní – nemám svou vlastní životní vizi (kromě peněz)

– z konformismu se rodí: --ismy – například totalismus: někdo zavelí a ostatní pochodují…

– a pak z obav, ze strachu či pro uspokojení se lidé zapojují do masového hnutí…

  • ve 20-21.st se nás Sluneční démon pokouší připravit o naši jedinečnou duchovní individualitu

– má snahu různými způsoby všemožně nás ponížit, abychom ztratili sebeúctu…

– je to zkouška (nejen Systému) zda v nás je „sluneční jiskra“ (Duše a rozumná Osobnost).

– kdy si řekneme: „… a dost ! Dál už ne, mám nějaké zásady, hodnoty, principy, víru… vizi…“ ?!

– do té doby (než řekneme ne) nás stále tlačí dolů, abychom sami sebe ponižovali… zkoušejí to…

  • reklama a manipulace je založena na tom, že jsme duchovně pasivní…

  • Sluneční démon radí na katedrách intelektuálům: tvořte teorie, které dokazují, že člověk není nic víc, než jen výsledek své genetické konfigurace… výsledek prostředí a výchovy… že svědomí je jen výsledek kulturního formování… že uvnitř není svobodná duchovní individualita… (je to „vědecká“ obhajoba toho, že člověk je jen „zvíře“ - vědy o člověku neuznávají dualitu: „andělskou část“).

– má to stejnou logiku jako: mír být nemůže, protože Darwin…

– i nacismus měl teorii genetického determinismu (a jak to dopadlo?)

– komunisté měli sociální determinismus (dáme děti do táborů a převychováme je v socialistického člověka) – prvotně děti měly patřit státu, ne rodině… (naštěstí se od toho upustilo).

  • to vše je pokušení doby: vznikly obrovské mašinérie: hitlerismus, stalinismus, progresivismus…

aby lidé našli obrovskou charakterovou sílu (zocelili svoji individualitu), aby se přestali bát.

  • Michaelská doba je příležitost ke vzniku věčné individuality – ale je to těžká doba, mnozí podlehnou, přizpůsobí se, rezignují… nechají se zformovat vnějšími tlaky, ale tím ztratí sami sebe: ztratí svoji „sluneční jiskru“ (budou neživí a mrtví – 4.příspěvek Za oponou).

– V. Frankl (12.příspěvek) to odhalil a pojmenoval (jen to neřekl ezoterickými termíny): v táborech to bylo velmi tvrdé, rafinované… jak zlomit ducha vězňů…

1) **Působení** démonů Michaela a Zachariela v **negativním** smyslu: pokušení působí jako první

(tyto vlivy jsou „ k mání okamžitě“ přes naší zvířecí část) - zejména :

a) démon Michaela podporuje: duchovní lenost: pasivitu bez cíle, neodpovědnost, povrchnost, nudu, relativismus (horizontálu) a vrhá společnost do protikladu duchovního rozvoje (zesílení neřestí) a následně do mravního úpadku (jako důsledek „zbožnění“ rozumu, peněz a bezbřehé „svobody“) a do nemocí… či něčích válek…

b) vliv spalujícího Slunce přináší duchovní temno – zaslepenost, sebestřednost, nadřazenost, pýchu, omezenost, disharmonii, egoismus, zbabělost, plagiátorství…

c) démon Zachariel podporuje: obavy, neklid, nerozvážnost, nespravedlnost, odtažitost, uzavřenost, strach, paranoidní nedůvěru, pomstu, nerovnost, rozeštvávání, separaci… chaos (viz dnešní příkopy )

d) vliv Jupitera zesiluje iluzí a dogmaty svody Systému (podpora dominance ega v nás).

Jednostranná rozumovost (druhotné Vědomí) nepřináší mravnost a morálku, ale „vyčůranost“ ve zdůvodnění: podvodů, zneužívání, lží, zrad… násilí…

2) Podporující působení archandělů Michaela a Zachariela v pozitivním smyslu - zejména:

(pozitivní vlivy jsou výzvami doby a je třeba je vnímat srdcem, intuicí - „prokousat se k nim“)

a) Michael přináší: prozření (vertikálu), rozlišování, vhled (moudrost)… ale vyžaduje: osobní odpovědnost za svobodu volby cílů své pozornosti, mravnost (sebepřesah, službu Světlu), pokoru

b) vliv životodárného Slunce zahání Stíny, duchovně prosvětluje naše „já“, přináší „vnitřní slunce“, vnitřní svobodu (jako základ pro tu vnější…), odvahu, všestrannost*,* intuici, tvořivost, duchovní propojení souvislostí, vnitřní celistvost (harmonie, rovnováha, integrita), svrchovanost…

Slunce probouzí k jasnému vědomí, vlévá odvahu, radost, naději… a inspiraci.

c) Zachariel (Zeus) podporuje: uspořádanost, symetrii, klid, vhled, rozvahu, sebevědomou důstojnost, spravedlivost, rovnost rovných, důvěru na základě věrnosti a cti (prostorovou šíři)

d) vliv Jupitera zesiluje body a) až c) a dává je darem…

  • Michael podporuje sebepoznání, seberozvoj a nalezení osobní skutečné duchovní cesty (ke splynutí rozumné Osobnosti s Duší - tj nepodlehnout svodům Systému, zkrocení „zvířátek“…).

– obdobně máme opět možnost vytvořit společnost na duchovním základě – podpora a rozvoj „andělské části“ v nás (nemyslím tím dogmata církve: to je lidmi vytvořená slepá ulička).

  • je-li Michael v nás: pak jsme duchovně aktivní:

– Michael-Apolon: anděl, který léčí tělo a vyhání démony (ti jsou duševním pozadím nemocí)

– když bojujeme se zlem (jednáme s duchovním a mravním úsilím), pak jsem spojeni s Michaelem (jde o Michaelské napojení, o proces propojení – číst o něm nestačí).

  • globálním problémem civilizace na Zemi je, že jako lidstvo dnes nemáme společnou pozitivní morální duchovní vizi, na které bychom se všichni shodli (a mravně se v ní zdokonalovali).

– za středověku měla křesťanská civilizace deklarovaný cíl: nezištně sloužit Bohu (za spásu duší)

– my to dnes nemáme – křesťanská víra se stala soukromou věcí: tím vypadává z politiky (politik dnes může vládnout jen na základě něčeho, na co reaguje dostatečně velký počet lidí).

– když není žádná pozitivní vize: pak zbývá jen negativní hrozba: nepřítel, nebezpečí…

– když není nepřítel, je třeba ho uměle vytvořit – aby se mohlo vládnout strachem (16.příspěvek).

  • dnes v Michaelské době lidé sami duchovně dospívají a musí sami poznat a přijmout duchovní hodnoty (přes vlastní mnohdy strastiplné poznání – už to nelze očekávat od církve, že za nás…).

– potřebujeme rozvíjet vlastní duchovní poznání – bez něho nebude duchovní morální vize.

– kdybychom měli pozitivní morální duchovní vizi, na které se shodneme (na duchovních pravdách a hodnotách: takto to má v životě být, to je spravedlivé a to ne, to je dobré a to je zlé…) - pak by taková morální vize byla pro společnost sjednocující „betlémskou hvězdou“.

– potřebujeme morální duchovní vizi: ta se pak stane i politickým sjednocujícím faktorem – jinak to budou vždy jen manipulace…

– ekonomické technikálie (sebevíc důležité) jsou až druhotné… je třeba nejprve motivovat lidi.

  • v motivaci lidí je vývozní neodpovědná „americká“ demokracie bezmocná (volby to nezmění)

– lidské v nás předběhl technický pokrok (přesto se zejména do vojenských aplikací stále investuje).

– je potřeba rozvíjet (znovu najít) citové a morální energie (pokud ještě není pozdě).

– zaostáváme osobnostně – mravně a citově nevyzrálé děti mají v rukou geny a atomové zápalky…

– aby lidé dohonili techniku i svojí citovou osobností, je nutné investovat do citového zušlechtění

(ne do herních stříleček, církevního dogmatismu, zvráceností neziskových LGBTx, pochodů trans-úchylů… F-35…), ale do rozvoje krásy, kterou jsme v KoZa opustili jako neúčelnou…

** Ukotvení vize v srdci

Je třeba ukotvit vizi pro ČR ve všech třech oblastech poznání: srdce (cit) – rozum - smysly (praxe).

Je třeba ukotvit vizi v naší celistvosti: s naší „andělskou částí“ (přesah, životní smysl, boj se zlem).

Je třeba vnitřně ukotvit vizi smyslem: získat pro ni pozornost lidí… vytvořit kolektivní egregor.

– sebelepší vědecké teorie nestačí: věda bez srdce (mravnosti, vlastenectví…) je prodejná dívka.

– teorie nepotvrzení praxí je slepou uličkou, hazardem s důvěrou, se srdcem lidí…

Cestou k srdci je umění v skutečné lidské tvořivé laskavé podobě (anděl a v nás).

Cestou k srdci je krása, harmonie, klid, duchovní napojení… (přední B ytost),

Cestou k srdci je vroucnost, Láska k přesahu… ne emoce (zvířete), ty vedou k magii, k manipulaci…

– ale ani láska sama o sobě nestačí… skončí u sebelásky, manipulace a ega…

Pevná stolička musí mít tři nohy.

***** Vize a tvořivé umění

  • v minulém 17.příspěvku bylo napsáno, že umění není jen přívažek či luxus, ale že má obrovskou moc přeměnit suchou teorii v přitažlivou praxi… že se hodnotové umění umí napojit na ducha doby…

  • veliká síla umění dávala do pohybu celé civilizace: ve středověku bylo jen křesťanské umění - bylo ve službě náboženství, náboženské morálky, církevních hodnot…

– pak bylo umění ve službě ideologiím… teď se zdá, že neslouží ničemu: není duchovně směřováno

– ale umění vždy něčemu slouží – nyní je ho nejvíce v reklamě: v manipulaci s Vědomím, sexem…

– umění (tvořivost) je přetvořená síla plození - dává vznik něčemu novému dle etického ideálu doby

– dnes se i umění oddělilo od morálky – ztratili jsme v účelnosti krásu (estetické měřítko).

– dnešní umělec je pohlcen svým vnitřním rozháraným psychickým světem nasyceným démony, svým (ne)uměním podporuje vytěsněné tělesné (zvířecí) pudy a propadá se (i s námi) do dekadence.

  • ve vizi je třeba cíleně vrátit i do umění morálku a tvořivosti krásu – estetické měřítko hodnoty

  • je třeba, aby umění vyjadřovalo a tím podporovalo rozvoj naší andělské části (a ne té zvířecí).

  • zapomněli jsme na to, že umění nemá odrážet realitu – ale přeměňovat realitu… zlepšovat svět.

  • umění je obdobou náboženství: nikdy nemělo ztratit spojení se sakrálním světem; tak to bylo dřív

– působí na lidskou duši stejně jako náboženství: lék na utrpení, bídu života, útěcha… pocit významu

– umění nás spojuje s transcendentem, s ušlechtilými pocity, s radostí, s vroucností, s něhou…

  • dnes je potřeba uměním propojit (zreálnit) výše uvedený podporující pozitivní vliv obou archandělů (Michaela i Zachariela) s Vědomím lidí – ve vizi je třeba vrátit umění odpovídající stav

*** Aktivní tvořivé umění ve službě vizi**

  • zatím se pěstitelé vize hodně věnují jen teoriím k ekonomické stránce vize (podle mne to nestačí):

  • v minulém 17.příspěvku bylo napsáno, že umění je první ze všech lidských oblastí, které vnímá a vyjadřuje ducha doby – buď v jeho negativním démonickém vlivu (jako nyní) nebo je-li hodnotové pak v pozitivním vlivu (vliv je osobní, proto mluvíme o archanděl e ch, ne o morfologickém poli).

ve tvořivém umění je potřebný motivační potenciál k probuzení lidí z duchovní lenosti.

*** v minulém 17.příspěvku bylo napsáno, že pocitové a emoční hodnotové ukotvení příslušné situace předchází směrování naší pozornosti a tím i tzv racionálnímu „objektivnímu“ vnímání, myšlení…

  • emoce či pocity jsou první – vše ostatní následuje – tj lidmi zachycená a vyjádřená informace není neutrální informace (jak se nám tvrdí), ale je vždy zabarvená emocí či pocitem (vnímají je naše Bytosti: vědomě či podvědomě, ženy bývají v tomto směru vnímavější – viz 3.příspěvek).

– informační uspořádané „vagónky“ se pohybují v kvantovém poli (ezoosmická mřížka – dříve eter)

– informační „vagónky“ uvádí do pohybu (oživuje) naše pozornost (energií allatu v první dimenzi) a vstupují do interakce s vlivy jiných morfologických polí (tj i s vlivy planetární inteligence)…

– na uvedené výzkumy bylo dáno embargo a eter byl z Mendělejovy tabuky „vědci“ vyřazen…

– informační „vagónky“ zachycují naše buňky – a umělci jsou citlivější ve vyjádření obsahu, nám…

** úloha umělce je tedy (z pohledu přenosu informací) mnohem větší, než se nám zdá…

  • umělci znovu musí objevit a zobrazit skutečnou duchovní pravdu v maximální objektivnosti

– je to jistá obdoba renezance (příspěvek 17) - kde malíři Donatelo, Brunelleschi, Rafael… poprvé zobrazují 3tí rozměr: prostor pomocí světla, stínu (do té doby byly malby pro církev 2rozměrné).

  • pravda se hledá velmi obtížně (viz 10.příspěvek) - nakonec je tím, co zbude, když..

– že se nám lže o historii (např operace pod cizí vlajkou) to tušíme - ale lže se nám takřka o všem a ve všech oblastech (záměrně a již velmi velmi dlouho) to si připouštíme neradi…

– je třeba se probudit a najít za polo-pravddami a zatajovanými informaci skutečné poznání.

– to, co v těchto 18ti textech bylo napsáno, jsou jen střípky – a i tak to mnozí berete jako výmysly

– umění má v sobě potenciál k vyražení „zátky z lahve“ (pravda osvobozuje).

  • dnes (v Michaelské době) mají umělci zobrazovat pravdivý svět (ne už ten smyslový)

– zobrazovat principy života, duchovní zákony… a ne svou osobní diagnózu pro psychiatra

– umění musí vystihnout ducha doby: to co se probouzí ve Vědomí lidí…

  • umělec tak pomůže vyléčit tu psychickou neurózu (viz výše): to, co jinými už lomcuje, ale nevědí, co to je… - on je to schopný vycítit, vytušit jemnocitem a dát tomu konkrétní podobu…

– on může s těmito silami pracovat: zušlechťovat je, očisťovat… jsou někde mezi (ne)vědomím…

– umělec umí sestoupit do oblasti: duchovního světa či pekla – spojit se s ním a vyjádřit je…

– spoluvytváří atmosféru ve společnosti a vysvobozuje hluboké impulzy vlivů na člověka…

– z impulzů se pak rodí vědecké, filosofické, právní a politické pojmy.

  • teorie, filosofie nemají takovou moc na lidi jako umění (dle teorií žije málokdo).

– umění ovlivňuje jak vznik ušlechtilé morální kultury – tak jejího opaku: úpadkové kultury

– pokud nebudeme věnovat pozornost stávající nutkavé neuróze, chopí se jí demagogický štváč…

– globální moc pracuje cíleně v podpoře zvířecích emocí (na všech frontách, ve všech oblastech).

– ekonomické teorie (vymezení se proti globální moci) jsou základem, ale sami o sobě podle mne nestačí ke změně – je třeba i získat širokou podporu obyčejných lidí a morálně je motivovat.

9.10.2024